ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצרו אתכם קשר

    איטום גג רעפים

    תיקון נזילות בגג רעפים

    איטום גג רעפים חייבים לבצע באופן מידי מרגע שמופיעים מי הגשמים, בתוך הבית, באם זיהיתם בעיה לפני החורף? זה הזמן הכי טוב לאטום. מי גשמים שחודרים לתוך הבית עשויים להביא איתם נזקים יקרים וחמורים, וכן לגרום לפגיעה אנושה באיכות חייהם של המתגוררים בבית, משום שזה פוגע ברכוש, ברצפות ובקירות. תוהים כיצד אוטמים גג רעפים? ומהו חומר האיטום הטוב ביותר עבורכם? להלן כל מה שחשוב שתדעו בנושא.

    כמה עולה איטום גג רעפים?

    איטום גג רעפים מחושב על פי מ"ר. לכן, כל זמן שהבעיה שמצריכה איטום היא נקודתית, המחיר לא יעלה על כמה עשרות שקלים. ככלל, טווח המחירים של פעולת האיטום הינו רחב ונע בין 70-250 שקלים, זאת כל עוד מדובר בפעולת איטום בלבד.

    לעתים יש צורך בעבודה נוספת עם הרעפים, כמו למשל התקנה של רעפים חדשים או מערכת בידוד, ואז המחיר עשוי להגיע עד לאלפי שקלים. כשמדובר באיטום גג רעפים בלבד, יש כמה טווחי עלויות שניתן להגדיר:

    1. יריעות ביטומניות – המחיר הוא 80-120 למ"ר, כאשר אם מעוניינים בעבודת הכנה כמו פירוק אנטנה ישנה או דוד, המחיר יעלה.
    2. חומר אקרילי – מתאים לרעפים סדוקה ומחירו הוא 25-55 שקלים למ"ר.
    3. חומר פולימרי – מתאים לרעפים סדוקים ומחירו הוא 30-90 שקלים למ"ר.

    בחירה ביריעות ביטומניות לאיטום גג רעפים

    היריעות הביטומניות נחשבות לשיטת האיטום הטובה והפופולרית ביותר כיום, זאת הודות לעמידותן וחוזקתן של היריעות, כמו גם העובדה שלא צריך לתחזק אותן והן נותרות איתנות לאורך טווח. את היריעות מתקינים מתחת לגג עצמו, בעובי של 5 מ"מ כשם שמומלץ על פי התקן. בהיבט המחיר, לעתים הצעת המחיר הסופית כוללת פרמטרים נוספים שמקפיצים את העלות הבסיסית. ככל יש שיותר עבודות נלוות, כך המחיר יעלה.

    בידוד גג רעפים

    בידוד לגג רעפים

    ישנם מספר סוגי גגות רעפים פופולריים בתעשייה הישראלית. ההבדלים בין כלל הסוגים נוגעים בהתחלה בעיקר בעיצוב, אולם גם בהמשך נבחנת שאלת אמינותם. בין הרעפים הפופולריים ניתן למצוא רעפי פלדה, רעפי חרס ועוד. פנו אל חברת מוקד האיטום, המומחית בתחום איטום גג רעפים ותקבלו את כל המידע הנדרש והשירות המנוסה והאדיב.

    בידוד גג רעפים

    בידוד גג רעפים נועד לווסת את הטמפרטורה של הגג, כך שיהיה יעיל הן בתקופת החורף והן בתקופת הקיץ. במדינה חמה כמו ישראל הוא משמש יותר לטובת בידוד מפני חום והורדת הטמפרטורה בבית, זאת על ידי כליאה של החום בגג. כשהגג לא מבודד הטמפרטורות הגבוהות מן החוץ נכלאות בגג ואז טמפרטורה חמה שוררת בכל רחבי הבית. כאשר מבודדים באמצעות גג רעפים, מביאים להורדה של כ-5 מעלות בקיץ או להעלאה של כ-4 מעלות בחורף, וכן מונעים הצטברות של עובש ורטיבות על הגג.

    מתי נצטרך בידוד גג רעפים?

    כאשר בוחרים בסוג של בידוד גג רעפים, יש להחשיב משתנים שונים כמו האזור בו מתגוררים, גודלו של הגג וכיווני אוויר. שלב זה מתרחש עוד כשבונים את גג הרעפים בבניין, על ידי בעלי המקצוע שאמונים על תכנון ובנייה. על אף חשיבותו של גג הרעפים, הוא לא תמיד מושא עבודתם של הקבלנים, שבוחרים פעמים רבות לסגור את הנושא בבידוד בסיסי ולא איכותי. לעתים הוא מתפקד כחוסם קרינה, ואז מבודד ברמה נמוכה או שאפילו לא מבודד כלל.

    אם אתם כרגע מחפשים אחר דירה חדשה, מומלץ להוסיף את עניין בידוד גג הרעפים כנקודה שיש לבחון היטב בבית. יש לכם מקום לדון עם הקבלן בנושא בידוד איכותי, כך שתוכלו להבטיח לעצמכם שתעברו את עונות הקיץ והחורף בשלום. אם אתם כבר מתגוררים בדירה וגיליתם שאין בה בידוד ראוי, תמיד ניתן להחליף אותו באחד איכותי יותר.

    איטום רעפים

    חומר איטום רעפים

    במקרים רבים מוטב לשדרג בידוד גג רעפים ולא להחליפו לגמרי. האפשרות הכי טובה היא להתקין את הבידוד בסמוך לרעפים עצמם, וכך להביא להורדת הטמפרטורה בחלל של הגג וכן גם בבית. במידה והבידוד הנוכחי מותקן בתקרת הגג, מוטב להתקין את החדש בנוסף אליו, מתחת לרעפים עצמם. תחילה נכנסים לחלל הגג, ולאחר מכן מצמידים את הבידוד החדש ללייסטים שהרעפים מונחים עליהם.

    אם אין נגישות מרבית לגג ולא ניתן להניח את הבידוד בסמוך לרעפים, אפשר להתקין את הבידוד על התקרה של הגג. זה לא אידיאלי, משום שזהו רק בידוד חלקי שאמנם מסייע בוויסות הטמפרטורה שבתוך חלל הבית, אבל לא מונע מהחום להצטבר בגג. חברת מוקד האיטום עוסקת בתחום זה שנים רבות ואנשי הצוות שלה מנוסים בבידוד גג רעפים ובסוגי איטומים שונים.

    איטום רעפים

    השוק הישראלי כולל כיום מגוון סוגים של רעפים. תחילה היו אלו רעפי החרס ששימשו כסוג נפוץ של רעפים, זאת לאור העמידות והיכולת שלהם לשאת משקלים, אולם בהמשך סוגים נוספים הפכו פופולריים בבתיהם של אנשים. אפילו שכיום יש מגוון רחב של סוגים, עדיין אתגר שינויי מזג האוויר חל על כל אחד ואחד מהסוגים, מאיים לחולל נזקים ולהביא לשינוי במצבו של הגג. לשם כך נועד איטום רעפים – לתת מענה לבעיות של דליפה ולהבטיח תחזוקה שוטפת של גגות רעפים באמצעות פתרונות איטום.

    סוגים של איטום רעפים

    בישראל נהוג לבנות גג בעל שתי פאות עשויות רעפים (קרוי גם "מותניים), לעומת גג בעל שלוש פאות הנפוץ יותר בארצות אחרות. אלו הם סוגי הרעפים הפופולריים ביותר כיום:

    1. רעף פלדה – עשוי פלדה מגולוונת, ומצופה בחלק העליון שלו בשברים של אבנים. רעף הפלדה הינו קל משקל, ולכן קל מאוד להתקין אותו.
    2. רעף בטון – עשוי מבטון שנוצק ישירות לתבנית בדחיסה. הוא מיוצר במגוון צבעים, אולם חשוב לדעת שלאור סוג החומר, צבע שאינו מקורי דוהה ככל שעובר הזמן.
    3. רעף חרס – עשוי חרסית שנשרפה בתנור בתהליך יזום, במטרה לאדות את כל הלחות הקיימת בו. רעף זה שימושי לטווח הרחוק, משום שהוא עמיד, צבעו לא דוהה ויש לו סבילות גבוהה מפני מים ותנאי מזג אוויר משתנים.
    4. רעף צפחה – עשוי סלע הקרוי צפחה, ונוהגים לסגר אותו בשכבות. הוא נפוץ בייחוד בדרום הארץ, זאת משום שהוא עמיד בפני תנאים משתנים של מזג אוויר ורלוונטי יותר למקומות יבשים לאור אי עמידותו בפני מים.

    איטום גג רעפים דולף

    1. התקנות בגג – כאשר מתקינים על גבי הגג גופים חיצוניים כמו מזגן או דוד שמש, יש סכנה מפני פגיעה באיטום רעפים, משום שהם יכולים לזוז בזמן ההתקנה וליצור פתחים חשופים.
    2. גג רעפים ישן – לא משנה כמה הרעף עשוי מחומרים חזקים, עם השנים ולאור נסיבות טבעיות הוא עשוי להישבר או להיסדק. זה יכול לגרום כפועל יוצא של תזוזות במבנה, או לחלופין כתוצאה מהתקנות חדשות שגרמו להתרחבותם של סדקים קטנים קיימים.

    לקבלת ייעוץ פנו אל צוות חברת מוקד האיטום, שישמחו לתת לכם שירות בכל הנוגע לאיטום 050-5142914

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצרו אתכם קשר




      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל

      תפריט נגישות